اتحادیه اروپا شهرک‌نشینان اسرائیلی را به دلیل نقض حقوق فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرد.

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه پنج فرد و سه نهاد در اسرائیل را که در «نقض جدی و سیستماتیک حقوق بشر علیه فلسطینیان در کرانه باختری» در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس در منطقه دست داشته اند، تحریم کرد.

بر اساس این بیانیه، تحریم‌ها شامل انجمن شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی، فعالان خشونت طلب Tzav ۹ که مسئول جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است، و همچنین باروخ مارزل و سازمان افراطی او Lehava که برای پاکسازی قومی فلسطینیان تبلیغ می‌کند، است.

پیشتر، دولت انگلیس اعلام کرد افراد و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.

پس از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه چهار شهرک نشین صهیونیست، اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان افراطی که مرتکب حملات مداوم علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری می‌شدند را بررسی کرد.

قانون اساسی اتحادیه اروپا تصریح کرده بود که چنین تصمیمی مشروط به موافقت وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا است. پیشتر، کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایرلند، بلژیک، مالت و اسپانیا حمایت خود را از اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان اعلام کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار